Där står du med champagneglaset i handen. Bubblorna skyndar sig mot ytan och du räknar ner minuterna till tolvslaget. Plötsligt är det någon som frågar: -”Jaha, men vad har du för nyårslöften nu då?” Utan att ha tänkt igenom dem innan säger du något i stil med -”Haha, jo, jag ska väl börja träna och äta nyttigare! Du då?”. Personen svarar samma sak, klockan slår 00 och ni skålar. Nu var det skrivet i sten. Du skulle börja träna.

Det är så himla lätt att säga, vilja och börja – men det är svårt att helt plötsligt göra någonting till en rutin – speciellt sådant som tar lite tid att genomföra. Du vill kanske inte gå upp 4 på morgonen för att hinna springa innan jobbet, och efter jobbet, ja, då är det ju så mycket folk på gymmet att det känns befriande att åka hem istället.

Här har jag, tillsammans med Hammer, staplat upp 10 orsaker till varför man motiveras att träna mer eller lika mycket under 2016. För ingen kan väl säga nej till de här punkterna? 😉

  1. Må bättre.
  2. Se bättre ut. Nu syftar jag på att se piggare och fräschare ut.
  3. Starkare immunförsvar.
  4. Bättre hållning.
  5. Starkare.
  6. Bättre självförtroende.
  7. Bli av med oönskat ‘hull’.
  8. Bättre inlärningsförmåga.
  9. Förbättra eventuella löpartider/ökade vikter.
  10. Stressreducering.

För att skapa och hålla fast vid de mål som sätts vid nyår så är det ett bra verktyg att använda sig av S.M.A.R.T. Detta står för:

S – Specifika mål.
M – Mätbara mål.
A – Attraktiva mål.
R – Realistiska mål.
T – Tidsinställda mål.

Vad har du för mål? Dela gärna med dig i kommentarsfältet och/eller maila in till info@hammer-training.se.

Lycka till med det kommande året – jag är säker på att det kommer att gå galant!

Kram.

Skärmavbild 2016-01-09 kl. 12.33.46

I samarbete med hammer-training.se,

Dela gärna här: Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Du kanske också gillar

Svara

Your email address will not be published. Required fields are marked *