God morgon! 
 
Vilken respons vi fått på att vi ska bli en till i familjen – miljoner tack för alla grattis och lyckoönskningar – ni är FANTASTISKA! 
Den här morgonen började med sovmorgon för Fredricks del. Han ska vara iväg på en mini-cykelresa över dagen och hade missat larmet. Först när Julia vaknade – och Fredrick skulle bli upplockad – så vaknade vi och det blev fullt ös och packning för att han skulle komma iväg. Nu har Elise precis vaknat och vi har ätit frukost. Mamma och jag håller på att planera en dagsutflykt, men än så länge vet jag inte vad vi ska hitta på. 
Ska ni göra något skoj idag? 🙂 
 
Igår rensades det förråd hemma hos mormor och var det någon som tyckte det var spännande så var det barnen! Vi hittade min gamla Barbie-låda och det sysselsatte dem i timmar. Mammas gamla kälke var också en del av höjdpunkterna igår. 
Är det något vi lärt oss på sistone så är det hur man planera flytten på bästa sätt. Här kommer ett par fina tips till dig som ska rensa, flytta eller som bara vill bli av med lite saker där hemma! 🙂 
 
1. Avsätt ett par timmar. Det behöver inte vara långa dagar, det viktiga är att du kommer igång! Ta en timme efter jobbet, 2 timmar en lördag förmiddag – den där övriga tiden som man oftast har tid med. Du kommer bli chockad hur långt du kommer på kort tid!
2. Ha olika hörn. Säg att du har en lägenhet, byggd som en kvadrat. Avsätt ett hörn till saker som ska slängas, ett hörn med saker som ska spara, kanske ett hörn där något ska säljas och ett hörn med saker som ska ges bort. 
3. Ge bort. Saker som du inte själv vill ha, men som är i fint skick, kan du absolut ge bort! Många organisationer, tex. Reningsborg eller Erikshjälpen i Göteborg, kommer och hämtar hos dig. Så får du gjort dagens goda gärning också! 🙂 
4. Gör det bara! Det kan vara lätt för någon som är utomstående att säga så, men är det något som gör att jag får mycket gjort är just den tanken – att bara göra och inte tänka! Tänk på något annat och försök ha kul – det ska ändå flyttas/rensas så varför inte använda tiden effektivt och lägga fokus på något mer samtidigt? 
5. Använd ICA-kassar. Flyttkartonger i all ära, men pappkassar kan vara minst lika effektivt om sakerna ändå ska upp snart igen. De är lätta att bära, sätta in i bilen och du kan näst intill bara kasta ner allting i dem. 
6. Ta med mat! Har du ändå valt att spendera en längre tid i lägenheten/källaren så är ett tips att ha ätit precis innan och att kanske ta med något matigare mellanmål till platsen. Man vill inte få blodsockerfall när kroppen ska användas såpass mycket 🙂 
 
Nu är det dags för dagens utflykt och jag tror vi har något fint på gång! Hoppas ni får en underbar dag – det är ni värda.
 
Kram. 
 
 
 
 
 
 
 
Dela gärna här: Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Du kanske också gillar

Svara

Your email address will not be published. Required fields are marked *